کاش یه جایی بود که چهار فصلش تابستون بود

وبلاگ آموزشی و تفریحی تابستونی

وبلاگ آموزشی و تفریحی تابستونی

تابستونی
کاش یه جایی بود که چهار فصلش تابستون بود

سلام من سعید هستم به وبلاگ علمی آموزشی و تفریحی تابستونی خوش آمدید

بایگانی

راهکاری متفاوت برای خاموش کردن صفحه‌نمایش لپ‌تاپ و مانیتور اکسترنال

 

عدم ارسال سیگنال برای مانتیور بدون جدا کردن کابل

زمانی که در نظر دارید ارتباط مانتیور را با سیستم خود قطع کنید به راحتی می‌توانید کابل رابط اچ‌دی‌ام‌آی، DVI یا VGA را از کامپیوتر جدا کنید. اما بد نیست بدانید که بدون جدا کردن کابل فیزیکی هم این امکان وجود دارد تا مانع ارسال سیگنال به مانتیور شد و به این شکل مانیتور را خاموش کرد. روی لپ‌تاپ‌هایی که مانیتور بزرگی به عنوان یک مانیتور اکسترنال به آن‌ها متصل شده است، نیز این امکان وجود دارد تا بدون نیاز به قطع کابل ویدیویی، نمایش تصویر روی مانیتور را قطع کرده یا دومرتبه از سر گرفت.

در حالی که بسیاری از کاربران ساده‌ترین راهکار را جدا کردن فیزیکی کابل می‌دانند، اما واقعیت این است که در دراز مدت درآوردن کابل از درگاه‌ها باعث خرابی کابل‌های HDMI،VGA، DVI یا بدتر از آن خود درگاه ویدیویی می‌شود. برای همین منظور در این مقاله تصمیم گرفتیم راهکاری را به شما معرفی کنیم تا در ویندوز 10 بدون نیاز به جدا کردن فیزیکی کابل‌ها بتوانید ارتباط را با مانیتور اکسترنال قطع کنید.


چطور می‌توانیم تصویر مانیتور اصلی و سایر مانیتورها را قرینه کرده یا با یکدیگر متفاوت کنیم؟

اگر در نظر دارید مانتیورهایی را به سیستم خود وصل کرده و همچنین در نظر دارید همه مانتیورها تصویر یکسان دسکتاپ ویندوز را نشان دهند، تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب گزینه قرینه یا همان Duplicate است.

در چنین شرایطی هر تعداد مانیتور که داشته باشید همگی تصویر یکسانی را نشان می‌دهند. در این حالت همه برنامه‌هایی کهباز می‌کنید روی صفحه‌نمایش‌ها نشان داده می‌شوند. برای قرینه کردن تصویر دسکتاپ کلیدهای Windows + p را فشار دهید. از منوی ظاهر شده گزینه Duplicate را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر کلید ویندوز را همراه با کلید P به صورت متوالی فشار دهید، امکان انتخاب حالت‌های مختلف وجود دارد. این تکنیک در سیستم‌عامل ویندوز 7 به بعد کار می‌کند.

اگر در نظر دارید تصویر یک نرم‌افزار را توسعه دهید، ویندوز گزینه‌ای به نام Extended در اختیار شما قرار می‌دهد. در این حالت ادامه نمایش پنجره مربوط به یک نرم‌افزار در مانتیور دوم نشان داده می‌شود. شیوه دسترسی به این ویژگی نیز همانند حالتی است که در بالا به آن اشاره شد.

 

چطور مانیتور اصلی یا دوم را خاموش کرده و تنها از یک مانیتور استفاده کنیم

اگر صفحه‌نمایش را قرینه کرده‌اید و اکنون در نظر دارید یکی از مانتیورها را خاموش کنید، دو راهکار پیش روی شما قراردارد. راهکار اول بر مبنای ویندوز است. و راهکار دوم استفاده از نرم افزار Multi Display .
ویندوز 10 دو گزینه PC screen Only و Second screen only را در اختیار شما قرار می‌دهد. در حالت اول مانیتور اصلی یا مانیتور لپ‌تاپ فعال باقی می‌ماند اما مانیتور دوم خاموش می‌شود. در حالت دوم مانیتور دوم خاموش شده، اما مانیتور اصلی روشن باقی می‌ماند. برای دسترسی به این ویژگی‌ها نیز می‌توانید از ترکیب کلیدهای Windows+ P استفاده کنید.
 
روشن ماندن تلویزیون یا مانیتور دوم در زمان بستن درب لپتاپ

اگر می خواهید درب یا لید لپ تاپ را ببندید و به کار با سیستم خود بر روی صفحه نمایش تلویزیون ادامه دهید یا با تلویزیون خود ویدیو ببینید، بایستی تنظیماتی انجام دهید:

1- کنترل پنل ویندوز 10 را باز کنید.

2- وارد بخش تنظیمات Power شوید

3- لینک Change what Closing the lid does را بزنید

عکس گزینه تنظیمات درب لپ تاپ برای خاموش یا خاموش نشدن لپتاپ در زمان بستن درب لپتاپ

4- در گزینه های Power و زیر When I close the lid گزینه Do nothing را انتخاب کنید.

عکس آموزش روش بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن و مشاهده تصویر بر روی صفحه تلویزیون

بدین ترتیب اگر درب لپتاپ را ببندید، هنوز تصویر دسکتاپ ویندوز بر روی تلویزیون فعال بوده و می توانید به کار خود ادامه دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی